~~~Reality World~~~

Yesterday, i learn something from my bf again..
He alway is my adviser, thankz...
Term : Change myself rather than change people mind
Yesterday is a very panic day for me...
Suddenlly pop up something that related to me...
Hmm.. I really hope that i can express my feeling on the blog also...
But, i cant... I dont hope any misunderstand again..
Who can understand my feeling???
Thanks to those who really understand me...
Thie world is so unfair.. Is really...
I really agree what jing yi say.. Sometime, mayb because of my personality..
I very very stupid.. Everytime, i say something or did something,
I really think nothing will happpen, i really think nothing so serius...
But , at the end, actually that is not...
Why?? Why?? Why??
I have to strongly admit that i am a very straight forward person and i wont show face.
Thaty sometime i mayb hurt people feeling, but i wont like those keep silent, but actually mind thinking how to counter other people...
Yesterday, a lot of question pop up from my mind..
Why angry me? Izit my fault? Should you angry? Izit my problem? Why putting all the blame on me, but not him? Who care my feeling? Do you all care? Do you have problem? Why this world is so unfair? Why everytime, i am the one who say sorry?? Why evrytime is my fault?
In order to let myself to survive in this reality world,
I conclude that, i have to change myself rather than change people mind...
But i really dun agree... I really feel not happy...
I keep on asking myself why should i change?? Why??

5 comments:

为什么当两个人吵架时声音总是特别大声??因为他们彼此之间"心"的距离越来越远了。。
为什么情侣之间的谈话总是轻声细语??
因为他们彼此之间“心”的距离很近。。
有时道理听起来越简单,但做起来却总是特别困难,因为人通常都是放不下。。
就好像我,虽然知道“口无遮拦”是很容易得罪人的,我想改很久了,却一直都改不掉。。 你说得对,以其希望别人改过,不如从我们自己做起!!我佛堂的朋友常这样教我的,但我还是常希望别人去改,也许这就是人的自私吧。。哈哈。。
我曾听说过普通人每两句话就会说到一个“我”(I)字,这是因为任都是往自己的利益先想,其实如果把“我”改成“我们”那世界该有多美好啊。。哈哈。。
人与人之间难免会有些小摩擦,不良的沟通只会使事情越弄越僵,大家都是好朋友嘛,我是最近才刚认识你们的叻,有什么事情摩擦大家就各自让步咯,退一步海阔天空嘛。。
愿大家友谊永固!!!

reply to CV : "我还是常希望别人去改,也许这就是人的自私吧". 我喜欢你这句。我会常记得你这翻话。其实,我超爱听佛堂的道理。听了会让人活的更开心,放下所有的对与错。我有一本佛教的书,里面全都是一篇片的故事,每一篇故事都会有他的道理。还蛮好看的。下次告书你书名。Wah.. finally i finish wat i want to write, chinese words is my weakness... Anyway, thx for the advise.. i really appreciate. By t he way, i learn something from you. Thank for letting me know about this. Dont worry, we never quarrel. I am nothing, i hope she too. Thx a lot.

juz wan to let you know that i will be always there for ya...
world is big, problem also big, make sure our heart also big to endure this~~ (mental kuat)
anyway this girl is a strong girl, i know she can get over this.
i have fatih in ya~!

~ur dear~

这种怪怪的误会,
也不懂要怎样帮你解开,
就是。。。
嗯,大家少谈,少记得,少发泄,
应该问题会大大减少吧?


看看,
这次本来没那么大事的,
就是blog 啊,pm 啊,
到最后就变得好像很严重。

我还记得,
以前就是因为发泄在blog,
搞到很多事情都变得很复杂。

不要想了咯,
since火山也没有熔岩了。

“败给现实。输给生活。
现实之所以残酷得让人疼痛。是因为人的心。始终留有私心。
生活之所以烦琐得让人无语。是因为人的心。始终存在隐忍。”

这就是现实的世界了。快乐和痛苦,爱和恨,误解和无辜, 总是不停纠缠。

我来打个比喻 :

一只迷路的螃蟹向青蛙询问怎样才能走到河边,青蛙说一直往前走就行了,可走了老半天还没到河边的螃蟹却责怪是青蛙的错。究竟是青蛙指错了路,还是螃蟹走错了路呢?其实它们都没有错,只是都不懂得换位思考。

一些人就像螃蟹一样,做事情时对别人给予的意见盲目听从,没有联系自身条件;而另一些人则像青蛙那样,只从自身出发没有替别人着想。为什么会发生这么一场“美丽”的误会?

是因为每个人想问题、办事情的角度不一样,结果也不一样。

在这个事件中, 我很同情你。你是真的真的很无辜。。就好像在无情战争生亡的老白姓。。死得不明不白。。然而,我知道你能很坚强的度过的。。。这一点我还蛮欣赏你的。。


人与人之间需要沟通,只有沟通,我们才能更好的了解彼此的想法。
如果每个人都把问题、事情从一切从实际出发,结合自身情况,不仅要灵活运用对自己有利的东西,还要学会换位思考,多替别人想想,这样才会少一点误会,多一点理解。。。。

但是,

现实生活中,殊不知大多数人也有错的时候。在遇到问题时,自私的心,也就不自觉的将问题怪罪到别人身上,真是可笑啊!~~~ = =”

社会是个名词,有褒义(好),有贬义(坏),代表有好也有坏,总之,
“生活是要悲伤到微笑为止”

还有就是要告诉你,
请别怀疑你的自信吧。。。因为你的自信就是你最美的地方了。。自信的女生最美丽的。。!!

JIA YOU BA..
Sherly!!

Post a Comment